+385 (0)99 2544818

Novosti

AERO STUDIO - Zagreb turistička agencija najam apartmana & event management

Iznajmljivanje apartmana - Airbnb

Airbnb-Logo.png

Nakon OTA portala Booking.com i nekih naših mišljenja o iznajmljivanju putem tog kanala, vrijeme je da iskažemo mišljenje i o kanalu AirBnB.

Nakon OTA portala Booking.com i nekih naših mišljenja o iznajmljivanju putem tog kanala, vrijeme je da iskažemo mišljenje i o kanalu AirBnB.

AirBnB je američka platforma za iznajmljivanje, pa samim time i najveći dio gostiju je iz toga dijela svijeta, ili istočnih zemalja (Booking.com najviše preferiraju europski gosti). Ujedno je i pandan modelu samostalnog iznajmljivanja privatnih iznajmljivača bez sudjelovanja turističkih agencija tj. posredovanjem Internet prodaje.

E sada, što to znači za iznajmljivače u Republici Hrvatskoj? Kroz naše statistike iznajmljivanja, ukupno oko 20-25% iznajmljivanja ostvaruje se putem kanala AirBnB, što zasigurno nije zanemariv dio. 

A kako je upravljanje oglasima na AirBnB-u? Ovdje je AirBnB puno više otvoren prema iznajmljivaču, nego što je to slučaj sa Booking.com-om, tj. ostavlja samom iznajmljivaču mogućnost opisa objekta, slaganja galerija slika, određivanja nazive u prodaji, i slično, što zasigurno ima svoje prednosti. Ono što smo zamijetili je da AirBnB traži aktivnost iznajmljivača, znači nije dovoljno samo kreirati oglas, već treba biti i aktivan oko oglasa. Savjetujemo Vas da svako malo nadopunite Vaše oglase, izmjenjujete ih, budite aktivni.

Financijski Airbnb za razliku od Booking.com-a nema mogućnost samostalnog podešavanja raspona provizije portala, uvijek je u početnoj postavci sa 15% provizije (kod starijih oglasa provizija se kreće oko 4%, dok i gost sudjeluje u plaćanju provizije sa 12-ak%). Ono što smatramo lošijim je administracija tj. izdavanje računa od strane AirBnB-a. Za svaku ostvarenu rezervaciju, AirBnB će Vam izdati zaseban račun (Booking.com sumira sve na mjesečnoj razini), a to zna biti dosta zamorno, a da ne spominjemo i sam izgled računa koji zadaje glavobolje knjigovodstvu. E sada da razjasnimo i onu polemiku tko izdaje račun gostu. Račun gostu kod Booking.com-a i kod 'novih iznajmljivača' na AirBnB-u izdaje sam iznajmljivač, dok kod 'starih iznajmljivača' AirBnB je taj koji izdaje račun gostu. Zašto je tome tako?! Upravo zato što u ovom slučaju kod 'starih iznajmljivača' jedan dio uzima AirBnB a taj dio nije prihod od iznajmljivača niti je iznajmljivač obvezan to znati. Kada bi u ovom slučaju iznajmljivač izdavao račun, isti bi bio manji za iznos naknade koju je AirBnB naplatio direktno od gosta, pa bi sam gost bio oštećen. Naravno kada govorimo o slučajevima konačne prodaje gdje sve se naplaćuje od iznajmljivača to isto više ne vrijedi.

Operativno AirBnB bi trebao dosta stvari naučiti od Booking.com, a pogotovo što se tiče nekakvih akcija, određenih promocija, spajanja putem software-a koja omogućavaju direktan utjecaj iznajmljivača na sam rezultat prodaje. Prodajne akcije se tako ograničavaju na određene 'last minute ponude', ili ponude popusta na duže ostanke, a to nije dovoljno. Ono što kroz profesionalan pristup iznajmljivanju otežava, je komunikacija sa gostima. Naime, AirbnB više od strane gostiju ne zahtjeva upotrebu emaila za komunikaciju, tako da ukoliko gost ne ostavi email za komunikaciju, jedini izvor komuniciranja je putem AirBnB sučelja, što uglavnom kada vodite dva-tri apartmana i nije problem, no ako profesionalno se bavite iznajmljivanjem sa više jedinica putem software-a, ovo zna otežavati iznajmljivanje.

Kakav zaključak možemo donijeti, da li je bolje raditi sa Booking.com ili AirBnB? Nemamo odgovor u 'ili' sferi, morate biti prisutni na jednom i drugom kanalu. Ono što malim iznajmljivačima otežava je povezivanje kalendara Booking.com sa AirBnB. Da, povezivanje je moguće iCal-om, no dolazimo do problema osvježavanja koji zna biti nekoliko desetaka minuta, a to je dosta veliki problem koji može dovesti do duple prodaje termina (overbooking-a). Ponekad nam se čini da namjerno poveznice ne rade ili jednostavno nestaju, kako bilo, opreza nikad dovoljno.

Da zaključimo AirBnB je po nama platforma na kojoj 'morate' biti prisutni, 'morate' biti aktivni, i poštujte neke smjernice kreiranja oglasa koje smo već naveli, a nije ih na odmet ponoviti. 

Slike  Naziv  Opis

Sretno iznajmljivanje!

Aero Studio – turistička agencija